Frågor och Svar

Allmänna frågeställningar

Vi opererar året runt, 24/7 för din bekvämlighet. Detta inkluderar chaufförer, styrningscentral och kundtjänst.

Vi opererar i Stockholm, Malmö och Göteborg. Ifall du är i behov av vår tjänst utanför vårt verksamhet område så kan vi också hjälpa dig med vårt stora nätverk av pålitliga branschkollegor. Hör av dig för mer information och för att se hur vi kan hjälpa dig.

Ja, Limogroup Sweden’s dedikerade eventpersonal kommer att hantera din transport, organisering och även logistiken för ditt event. Lämna all typ av planering, genomförande och koordination till oss så att du kan fokusera på att njuta av ditt event. För en offertförfrågan eller mer inoformation, kontakta vårt eventteam på info@limogroup.se

Samtliga chaufförer pratar båda engelska och svenska flytande. Ifall du är i behov av en chaufför med ytterligare språkkunskaper, var vänlig och notera detta i din bokning isåfall.

Bokningar

Ja, alla våra fordon kan bli bokade timvis. Timpriset varierar sen beroende på modellen av fordonet, storleken på fordonet och vilka tider du behöver vår limousinservice. Ta gärna kontakt med oss för mer information.

Du kan kontakta oss via e-post info@limogroup.se eller telefon +46 8 5229 39 80.

Det smidigaste sättet är att använda dig av vårt nätbokningssystem som du hittar (här). Alternativt så är du givetvis välkommen att kontakta oss via e-post (info@limogroup.se) eller telefon (+46 8 5229 39 80). Var vänlig och notera att alla typer av förändringar, avbokningar, tillägg av stopp eller andra tjänster måste hanteras och godkännas av vår kundtjänst endast. Dessa typer av förändringar utöver den initialt bokade tjänsten ska inte diskuteras eller arrangeras med din chaufför, utan det ska hanteras av vår kundtjänst.

Vi är inte ansvariga för besvär eller utökade avgifter som resultat av någon typ av förändring av din bokade tjänst ifall du inte har tagit kontakt med vårt kontor först.

Bokningar gjorda via vår onlinetjänst ska göras minst 24 timmar i förväg. Att boka vår tjänst via telefon har en kortare handläggningstid och därför kan du boka via telefon minst 4 timmar i förväg.

För våra transfertjänster så kan du avboka senast 24 timmar innan för sedaner och minivan, för bussar så är det 48 timmar som gäller. För event & kongresser så är det 48 timmar som gäller oavsett fordon.

Ja, du kan boka limousine för alla sällskap hos oss på Limogroup. Läs mer om vad som gäller när du vill boka limousine för 10-12 personer här!

Flygplatstransit

Våra chaufförer möter dig precis vid utgången av bagageutlämningen på flygplatsen. Vi bevakar ditt flygs anländningstid för att säkerställa att vi alltid är där i tid. Våra chaufförer står med en namnskylt för din bekvämlighet. Ifall du anländer med båt eller annat transportmedel så kan du förvänta dig att vi står redo och väntar vid närmsta upphämtningsplats.

Vid de flesta flygplatser så kan du förvänta dig att chauffören väntar på dig kostnadsfritt i 45 minuter efter att ditt flyg anländer på flygplatsen. Sedan efter så blir du debiterad för varje påbörjad timma av utökad väntningstid. Denna debitering är i enlighet med timpriset på ditt reserverade fordon.

Som tidigare nämnt så bevakar vi när ditt flyg anländer för att kunna minska såna här situationer så gott vi kan. Vid tillfällen då det är stora fördröjningar och vår chaufför inte har möjlighet att vänta så kommer vår kundtjänst att ta kontakt med dig för att presentera en alternativ lösning.

Vid en vanlig upphämtning, så som vid ett hotell eller vid en hemadress, så kommer vår chaufför att vänta i 10 minuter kostnadsfritt. Därefter så kommer du bli debiterad på timman enligt timpriset på ditt reserverade fordon.

Din chaufförs namn och telefonnummer kommer att bli skickat till dig via e-post dagen innan. Ifall du har speciella önskemål om var du vill bli upphämtad på flygplatsen så kan du kontakta din chaufför eller vår kundtjänst.

Ditt flygnummer tillåter oss att bevaka när du anländer på flygplatsen. Som ett resultat av detta så kan vi anpassa oss ifall du det är några eventuella förseningar. Detta tillåter oss också att säkerställa att chauffören väntar vid rätt terminal.

Ifall vi har möjlighet att bevaka din ankomst så behöver du inte oroa dig, vi anpassar oss och ser till att vi är där oavsett när du anländer. Ifall du resar via ett medel där vi inte har möjlighet att bevaka när du anländer så behöver du ta kontakt med oss för att ge oss uppgifter om när du beräknas anlända.

Fordon

Du kan läsa mer om dem typen av fordon vi använder i vår verksamhet här.

Ja, alla våra bilar är försäkrade.

Dem allra flesta fordon i vår flotta har inbyggt Wi-Fi, men inte alla. Ifall detta är ett behov så var vänlig och notera det i din bokning.

Var vänlig att ta kontakt med oss via e-post (info@limogroup.se) eller telefon (+46 8 5229 39 80) för att få veta hur det ser ut för just ditt reserverade fordon.

Ta då kontakt med vår kundtjänst så fort du uppmärksammat att du har glömt någonting. Alla fordon blir städade dagligen och föremål som har blivit kvarglömda blir omhändertagna. Ifall du inte har möjlighet att komma och hämta upp föremålet själv så kan vi arrangera att komma och lämna tillbaks det. Var vänlig att notera att detta kan komma att inkludera en ytterligare debitering utefter hur mycket tid som krävs för att återlämna föremålet. Vi ansvarar inte för några borttappade föremål.

Renligheten av våra bilar är väldigt viktigt för oss på Limogroup Sweden. Vi uppskattar ifall man kan undvika att förtära mat eller dryck i våra fordon. Vid vissa situationer så kan man komma däremot göra en överenskommelse med chauffören. Var vänlig att notera att vid eventuella spill som kräver ytterligare städning så har vi rätt att debitera en avgift.

Ja, små husdjur är tillåtna. Var vänlig och notera att det kan komma att inkludera en ytterligare avgift beroende på ifall fordonet behöver städas mer än vanligt.

Nej, all typ av rökning är förbjudet inuti fordonen.

Priser och fakturering

Vi fakturerar dig i efterhand. Det är också möjligt att öppna upp ett konto hos oss ifall du reser med oss regelbundet. Detta tillåter dig att använda våra tjänster kontinuerligt och i sin tur få en månatlig faktura av oss.

Vi reserverar ett belopp på ert kreditkort i förväg från och med dess att ni har bokat en tjänst hos oss. Detta belopp blir sen debiterad efter att tjänsten har ägt rum. Ifall du avbokar tjänsten i god tid, så tas reservationen på beloppet bort utan några extra avgifter.

Detta kan bero på tillägg utöver den ursprungliga överenskomna tjänsten. Saker så som extra stopp, väntningstid, städning av bil vid spill eller husdjur e.tc. kan orsaka i en förhöjd debitering. Ifall du upplever att du inte har gjort utöver vad som var ursprungligen överenskommet, var då vänlig att kontakta oss så hjälper vi dig.